25 november 2010

Färg & stil analys intro

Härom kvällen var jag på Hudoteket och lyssnade på två kvinnor som pratade om färg och stil. Vi bjöds på en jättegod kycklingsmörgås och te, vi fick några små creme prover och jag vann en necessär från Clarins med fem creme prover i. Kvällen innebar ganska mycket reklam för deras färg och stilanalys som kostar några tusenlappar att gå på, men vi fick lite kunskap om vilka våra grundfärger är och lite småtips om vad vi ska tänka på i kläd- o sminkväg. Som alltid så är det inget nytt under stjärnorna men det är bra med påminnelser. Sen kan jag tycka med klädtips att det ena tipset säger emot det andra och ska man då prioritera det ena över det andra eller ska man jämka.

Personligen så tillhör jag färgtypen ljus-kall-mjuk, där bla. färgerna äppelgrön, ljus aqua, hallonröd och lavendel ingår. Att få grundkartan kostar 600kr och för att få hela kartan tycker som att man ska gå på färganalysen. Men jag tänkte så här, att om jag köper boken colour me beautiful för 151kr så finns färgerna med där i och då kan jag sen gå till färgaffären och få lite färgprover där. Vem har sagt att kartan måste vara av tyg och sitta i en fin kalenderpärm.... Nu ska jag se till att mina färger även finns i min akvarellåda.

Min klädstil tillhör typen naturlig och jag ska tänka på att inte ha stormönstrat o stora accessoarer på mig, gärna v/uringat och enhetlig färg som inte bryter av längdintrycket, inga vida byxben eller mönstrade strumpbyxor och helst inga bakfickor på byxorna.

Kram
jie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar