6 april 2011

Kreativiteten har stiltje

Tecknar kursen är inte jätte inspirerande.... den är ju bara svart o vit ;) Förra torsdagen var det kroki på schemat och det var faktiskt rätt roligt och befriande, eftersom vi hade så kort om tid för varje pose. Jag som inte är speciellt bra på att teckna fick glatt slänga prestationsångesten där hädan.

Jag har varit och hämtat en färgkaka uppe på akvarellkursen och jag kan bara säga att jag saknar akvarellandet, men har inte tid att sitta här hemma, och jag behöver inspirationen och instruktionerna som Julie ger oss så bra.

Här hemma har jag börjat klippa till kvadratbitar av gamla jeans, så jag kan göra ett täcke att ha ute i gräsmattan i sommar. Dessutom har jag köpt massa lapptäckstyger i ljusblått, rosa och rött, men jag har inte kommit fram till hur jag ska utforma det hela än.

Det var kanske dumt att starta den här bloggen eftersom jag nästan aldrig skriver i den. Men den finns här som en påminnelse om att jag måste hitta mitt kreativa jag...

Kram
jie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar